• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63123
+
-

امسال ۸۰۰ هزار تن گندم  در همدان برداشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان این‌که برداشت گندم در این استان آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود. 

شهرام پرورش در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر پوشش گندم رفته است. برنامه ابلاغی سطح زیر کشت گندم آبی ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح و برای گندم دیم نیز ۳۲۳ هزار هکتار بوده است. 

وی با بیان این‌که استان همدان در سال زراعی گذشته در تولید گندم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است پیش‌بینی کرد خرید گندم تضمینی از کشاورزان کاهش یابد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: کشاورزان نمونه استان همدان بیش از ۱۲ تن در هکتار گندم برداشت می‌کنند که این رقم بسیار چشمگیر است. 

پرورش با بیان این‌که همدان 1۹۵۰ هکتار وسعت دارد، افزود: ۴۶ درصد اراضی آن منابع طبیعی، ۳۳ درصد زراعی، 7/3 درصد باغ و حدود 1/13 درصد آن نیز آیش است.وی یادآور شد: این استان در بخش کشاورزی ۱۱۵ هزار بهره‌بردار دارد و ۲۶ درصد اشتغال آن به این حوزه اختصاص می‌یابد. 

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان، افزون بر ۲۲ درصد از ارزش افزوده و ۲۶ درصد اشتغال استان همدان مختص بخش کشاورزی است و ۴۰۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان دیم و ۲۳۳ هزار هکتار آبی هستند. پرورش همچنین به شیوع سن غلات در استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با سن غلات در برخی نقاط به خوبی انجام شده است و تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار هکتار مبارزه با سن غلات در مزارع استان صورت گرفته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید